Содержание
- 1 Усекновению честной главы честного славного Пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна.
- 2 Усекновение главы Иоанна Предтечи
- 3 Усекновению честной главы честного славного Пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна.
- 4 Молитвы Пророку, Предтече и Крестителю Господню Иоанну
- 5 Молитвы в день Усекновения главы Иоанна Предтечи
- 6 Православный праздник Усекновение главы Иоанна Крестителя
Усекновению честной главы честного славного Пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна.
Тропа́рь, гла́с 2:
Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че: показа́л бо ся еси́ вои́стинну и проро́ков честне́йший, я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго. Те́мже за и́стину пострада́в, ра́дуяся, благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га, я́вльшагося пло́тию, взе́млющаго гре́х ми́ра и подаю́щаго на́м ве́лию ми́лость.
Стихи́ра, гла́с 6:
Пляса́ учени́ца вселука́ваго диа́вола, и главу́ твою́, Предте́че, мзду́ взя́т. О, пи́ра, испо́лнена крове́й! Лу́чше бе́ не кля́тися, Ироде беззако́нне, лжи́ вну́че. Аще ли же и кля́лся еси́, но не о добре́ кля́лся: лу́чше бе́ солга́вшу жи́знь получи́ти, не́же и́стинствовавшу главу́ Предте́чеву усе́кнути. Но мы́ Крести́теля, я́ко в рожде́нных жена́ми бо́льша, досто́йно чту́ще, ублажа́ем.
Други́й кано́н. Гла́с 8.
Пе́снь 1.
Ирмос: Истря́сшему в мо́ри мучи́тельство фарао́не, и Изра́иля су́шею наста́вльшему пои́м Христу́, я́ко просла́вися во ве́ки.
Пусты́ни кра́сное овча́, Заха́риин пло́д и Елисаве́тино па́че наде́жды прозябе́ние, предповелева́ет ве́рным торжествова́ти честну́ю его́ па́мять.
О, рожде́ния, испо́лнена кро́ве! О, пи́ра ме́рзка! Уби́йством бо пия́нство Ирод раствори́, трапе́за же его́ скверноуби́йства го́рькаго испо́лнися.
Обличи́вшаго Ирода беззако́ннующа, ве́рнии, и отсече́ние главы́ претерпе́вша, воспои́м Крести́теля, я́ко за ре́вность Бо́жию умерщвле́на.
Богородичен: Неопи́саннаго Бо́га Сло́ва, всего́ все́льшася в Тя́, родила́ еси́, Чи́стая Богороди́тельнице, сугу́ба Того́, я́ко еди́на су́ща Сы́на, воплоще́нна из Тебе́ неизрече́нно.
Пе́снь 3.
Ирмос: Не́сть свя́т, я́ко Госпо́дь, и не́сть пра́веден, я́ко Бо́г на́ш, Его́же пое́т вся́ тва́рь: не́сть пра́веден, па́че, Тебе́, Го́споди.
Бо́лий не воста́ в рожде́нных жена́ми Иоа́нна, взыва́ше Христо́с Истина: во утро́бе бо позна́ созда́ние Созда́вшаго, пропове́даше ма́терним гла́сом.
Пе́рстом, пе́рвее, показа́в Агнца, и язы́ком, второ́е, Ирода обличи́л еси́, главо́ю же, тре́тие, источа́еши чудеса́ от зда́нна сосу́да на́м.
Рожде́ние сла́вно, Крести́телю Христо́в, и житие́ твое́ непоро́чно, и предъизше́ствие че́стно, и показа́ние стра́нно, сме́рть честна́ и погребе́ние сла́вно.
Богородичен: Бо́г Сы́й, Са́м Себе́ истощи́л еси́, Единоро́дне, да спасе́ши, я́же созда́л еси́, и́хже ра́ди вочелове́чился еси́, вопло́щься от Де́вы, и все́ мое́ премени́в естество́, приве́л еси́ Твоему́ Роди́телю.
Седа́лен, гла́с 8.
От непло́дове просия́в судо́м Бо́жиим и у́зы разреши́в язы́ка о́тча, показа́л еси́ со́лнце, денни́цу озаря́ющее, и лю́дем в пусты́ни Зижди́теля пропове́дал еси́, Агнца, взе́млющаго ми́ра грехи́. Те́мже ре́вностию царя́ обличи́в, в пресла́вную главу́ твою́ усе́чен бы́л еси́, приснопа́мятне, Иоа́нне всехва́льне, моли́ся Христу́ Бо́гу согреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, Богородичен:
Яко Де́ву и еди́ну в жена́х, Тя́ без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ ублажа́ем, ро́ди челове́честии: о́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́, и я́ко Младе́нца млеко́м пита́еши Зижди́теля и Го́спода. Те́м, Ангельский и челове́ческий ро́д, досто́йно сла́вим пресвято́е рождество́ Твое́, и согла́сно вопие́м Ти́: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.
Пе́снь 4.
Ирмос: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к, еди́ныя Богоро́дицы, хотя́ща воплоти́тися богови́дно усмотри́ и со стра́хом славосло́вяше си́лу Твою́.
Уясни́л еси́ на́м Христо́во Ца́рство, показа́л еси́ лю́дем пути́ покая́ния и Ирода обличи́л еси́ беззако́ннующа, вели́кий пропове́дниче, Иоа́нне му́дре.
Не терпя́, Крести́телю, Ирод обличе́ния, победи́ся гне́вом, и за́вистию, и го́рестию; и соблюда́ше вре́мя рожде́ния, в не́же усече́ главу́ твою́, пропове́дниче Христо́в.
Весели́ся, Крести́телю, да игра́ет ду́х тво́й: облича́еши бо и та́мо безбо́жнаго Ирода, и су́щим во а́де пропове́дуеши душа́м, глаго́ля: спасе́ние на́ше прибли́жися.
Чуди́тся земля́ твоему́ житию́, Иоа́нне, пропове́дует не́бо непра́ведное твое́ заколе́ние, и сказу́ет мно́жество доброде́телей твои́х Це́рковь, воспева́ющи.
Богородичен: Роди́вся от Ма́тере, Де́вы непоро́чныя, сохрани́л еси́ чи́сту по рождестве́, Иже в мое́ существо́ ве́сь обле́кся, греха́ кроме́.
Пе́снь 5.
Ирмос: От но́щи неве́дения богове́дением просвети́вый концы́, просвети́ мя у́тром человеколю́бия Твоего́, Го́споди.
Пусты́нное овча́ и вселе́нней стяжа́ние Предте́ча, дне́сь гото́вит духо́вную трапе́зу на́м.
Сласте́й раба́ и зако́нов престу́пника, обличи́л еси́, Иоа́нне, Ирода, Иродиа́ды го́рькаго рачи́теля.
Иродиа́да пля́шет, Иоа́нн вя́жется и закала́ется. О, пия́нства Иродова! О, несмы́сльства души́ его́!
Богородичен: Ра́дуйся, Боже́ственная Горо́, от Нея́же Ка́мень отсече́ся без ру́к, Пречи́стая, усыри́вшися Бо́гу и Сло́ву, Всенепоро́чная, пло́тию.
Пе́снь 6.
Ирмос: Якоже проро́ка изба́вил еси́ из глубины́ преиспо́дния, Христе́ Бо́же, и мене́ от грехо́в мои́х изба́ви, я́ко Человеколю́бец, и упра́ви живо́т мо́й, молю́ся.
Усече́ние честны́я и всехва́льныя твоея́ главы́, Предте́че Христо́в, почита́юще, сла́вим твою́ приснохва́льную и всеми́рную па́мять, преблаже́нне.
О, скве́рнаго гоще́ния! О, го́рькаго рожде́ния! О, пия́нства скве́рнаго Ирода беззако́ннаго! Содержи́мь бы́сть к беззако́нию и облича́емь, проро́ка уби́ти поучава́ется.
Пляса́вши но́вая еги́птяныня посреди́ пи́ра скве́рнено, главу́ испроси́, сея́ обличи́вшую роди́тельницу и Иродову нало́жницу.
Богородичен: Иже ны́не Сы́н Де́вы, пе́рвее Сы́н Оте́чь показа́ся, не и́н разумева́емь, от ви́димаго, а́ще и пребы́сть еди́н во обою́ соверше́н.
Конда́к, гла́с 5:
Предте́чево сла́вное усекнове́ние смотре́ние бы́сть не́кое Боже́ственное, да и су́щим во а́де Спа́сово пропове́сть прише́ствие. Да рыда́ет у́бо Ироди́я, беззако́нное уби́йство испроси́вши: не зако́н бо Бо́жий, ни живы́й ве́к возлюби́, но притво́рный, привре́менный.
Рожде́ние Иродово все́м яви́ся непреподо́бно, егда́ посреди́ пита́ющихся глава́ постя́щагося предложи́ся, я́коже сне́дь: ра́дости совокупи́ся печа́ль, и сме́ху раствори́ся го́рькое рыда́ние, я́ко главу́ Крести́телеву на блю́де нося́, пред все́ми вни́де, я́коже рече́, отрокови́ца. И кля́твы ра́ди рыда́ние нападе́ на вся́ возлежа́щия тогда́ с царе́м: не бо́ обвесели́ о́нех, ниже́ Ирода самого́. Рече́ бо: оскорбе́ша печа́лию не и́стинною, но притво́рною, привре́менною.
Пе́снь 7.
Ирмос: В нача́ле зе́млю основа́вый и небеса́ сло́вом утверди́вый, благослове́н еси́ во ве́ки, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Зако́н Бо́жий пропове́дуя, Иоа́нн злочести́ваго не убоя́ся Ирода беззако́ннующаго уцелому́дрити: о́гнь бо бе́ в не́м греха́ его́.
О, главы́, я́сно законополага́ющия и от земли́ Ироду провозглаша́ющия: не досто́ит тебе́ беззако́ннующу багряни́цу носи́ти, я́ко мучи́тельскую оде́жду.
Ору́жии скве́рными беззако́нный Ирод вооружи́вся, с кля́твою исполня́ше беззако́ние, гоще́ния пия́нство име́я та́мо, сво́инствующее тому́.
Богородичен: Безпло́тен сы́й — непрело́жно воплоти́ся; Безле́тен сы́й — во вре́мени позна́ся от Де́вы, все́х Зижди́тель, несме́сно пребы́в, я́коже бе́, и бы́в, я́коже не бе́.
Пе́снь 8.
Ирмос: На горе́ святе́й просла́вльшася, и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Пропове́давый Христо́во прише́ствие су́щим во а́де, ве́рою возвеща́я, боле́зни реша́яй прихо́дит Госпо́дь сла́вы, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.
В темни́це тя́ затвори́ Ирод, Иоа́нне, втора́го Илию́, и желе́зными у́зы связа́в, уби́, покая́ния и Ца́рствия ве́рнаго священнопропове́дника.
О, трапе́зы, кро́ве испо́лненныя! О, сне́дей, уби́йством растворе́нных! О, пи́ра, испо́лнена су́етства! О, безчелове́чия и скверноуби́йства Ирода беззако́ннаго!
Богородичен: Горе́ ве́сь и до́ле ве́сь, Сло́ве, в не́дрех Отчих и Ма́тере Твоея́, ве́сь Бо́г и ве́сь естество́м Челове́к, еди́н Ипоста́сию и сугу́б естество́м еси́, Ми́лостиве.
Пе́снь 9.
Ирмос: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́ рождество́ Присноде́вы в на́ше, ве́рных, спасе́ние пе́сньми немо́лчными велича́ем.
Па́ки Иезаве́ль лику́ет на Илию́, па́ки еги́птяныня Ио́сифа и́щет, Проро́ка же и Крести́теля Спа́сова — ны́не я́вльшаяся Иродиа́да скверна́вая.
Во главу́ усе́чен бы́в, Иоа́нне, от Ирода, су́щим во а́де душа́м посла́лся еси́ пропове́дати Гряду́щаго, и те́х спасти́ все́х, пре́жде сконча́вшихся ве́рных от Ада́ма.
Свети́льник Све́та и гла́с Сло́ва сы́й, пропове́дник Агнца Бо́жия, пусты́нное овча́, Иоа́нне, честны́й му́чениче Госпо́день, моли́ спасти́ся пою́щим тя́.
Богородичен: Еди́на в жена́х по рождестве́ яви́лася еси́ Де́ва, еди́на в жена́х Ты́, Богороди́тельница, показа́лася еси́, еди́на разреши́ла еси́ от боле́зни Еву, и перворо́дную изсуши́ла еси́ кля́тву.
Свети́лен.
Во проро́цех бо́льша позна́на и апо́стол предъизбра́нна бы́вша, пе́сньми похва́льными венча́ем Предте́чу благода́ти: во главу́ бо усе́чен бы́сть зако́на ра́ди Госпо́дня.
Сла́ва: Скве́рный Ирод чистоты́ сади́телю, тебе́, Крести́телю Спа́сов, главу́ усече́ льсти́вне, обличе́ний же твоего́ язы́ка посещи́ ника́коже возмо́же.
И ны́не, Богородичен: Яже кля́тву мирску́ю боже́ственным рождество́м Твои́м, Чи́стая, потре́бльши, ста́до, Тебе́ моля́щееся ве́рно, от вся́ких бе́д изба́ви моли́твами Твои́ми, Отрокови́це.
Молитва Предтече и Крестителю Господню Иоанну
Усекновение главы Иоанна Предтечи
11 сентября
Тропа́рь, гла́с 2:
Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че: показа́л бо ся еси́ вои́стинну и проро́ков честне́йший, я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго. Те́мже за и́стину пострада́в, ра́дуяся, благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га, я́вльшагося пло́тию, взе́млющаго гре́х ми́ра и подаю́щаго на́м ве́лию ми́лость.
Конда́к, гла́с 5:
Предте́чево сла́вное усекнове́ние смотре́ние бы́сть не́кое Боже́ственное, да и су́щим во а́де Спа́сово пропове́сть прише́ствие. Да рыда́ет у́бо Ироди́я, беззако́нное уби́йство испроси́вши: не зако́н бо Бо́жий, ни живы́й ве́к возлюби́, но притво́рный, привре́менный.
Стихи́ра, гла́с 6:
Пляса́ учени́ца вселука́ваго диа́вола, и главу́ твою́, Предте́че, мзду́ взя́т. О, пи́ра, испо́лнена крове́й! Лу́чше бе́ не кля́тися, Ироде беззако́нне, лжи́ вну́че. Аще ли же и кля́лся еси́, но не о добре́ кля́лся: лу́чше бе́ солга́вшу жи́знь получи́ти, не́же и́стинствовавшу главу́ Предте́чеву усе́кнути. Но мы́ Крести́теля, я́ко в рожде́нных жена́ми бо́льша, досто́йно чту́ще, ублажа́ем.
Величание усекновению
Велича́ем тя,/ Крести́телю Спа́сов Иоа́нне,/ и почита́ем вси/ честны́я твоея́ главы́// усекнове́ние.
Молитва первая
Молитва вторая
Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний проро́че, пе́рвый му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чистоты́ учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в! Тя молю́, и тебе́ прибега́ю не отри́ни мене́ от твоего́ заступле́ния, не оста́ви мя па́дшего мно́гими грехи́; обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием; очи́сти мя, грехи́ оскверне́ннаго, и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит, в Ца́рствие Небе́сное. Ами́нь.
Усекновению честной главы честного славного Пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна.
Тропа́рь, гла́с 2:
Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че: показа́л бо ся еси́ вои́стинну и проро́ков честне́йший, я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго. Те́мже за и́стину пострада́в, ра́дуяся, благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га, я́вльшагося пло́тию, взе́млющаго гре́х ми́ра и подаю́щаго на́м ве́лию ми́лость.
Стихи́ра, гла́с 6:
Пляса́ учени́ца вселука́ваго диа́вола, и главу́ твою́, Предте́че, мзду́ взя́т. О, пи́ра, испо́лнена крове́й! Лу́чше бе́ не кля́тися, Ироде беззако́нне, лжи́ вну́че. Аще ли же и кля́лся еси́, но не о добре́ кля́лся: лу́чше бе́ солга́вшу жи́знь получи́ти, не́же и́стинствовавшу главу́ Предте́чеву усе́кнути. Но мы́ Крести́теля, я́ко в рожде́нных жена́ми бо́льша, досто́йно чту́ще, ублажа́ем.
Кано́н пе́рвый. Гла́с 8.
Пе́снь 1.
Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
От утро́бы непло́дныя я́вльшася проро́ка, в ложесна́х Деви́ческих, во чре́ве Носи́мому неизрече́нно, свяще́ннаго воспое́м Предте́чу.
Преде́лы естества́ превозше́д, пра́вды соблю́л еси́ зако́ны, беззако́нное смеше́ние облича́я, не убоя́вся царе́ва суровства́.
Зако́нным млеко́м воспита́вся, законоположе́ние совокупле́ния зако́ннаго, я́ко зако́на печа́ть запеча́тствуя, сопроти́вился еси́ ме́рзкому прелюбодея́нию.
Богородичен: Чи́ни Тя́ Ангел и челове́к, Безневе́стная Ма́ти, восхваля́ют непреста́нно: Зижди́теля бо си́х я́ко Младе́нца на объя́тиих Твои́х носи́ла еси́.
Пе́снь 3.
Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.
Дре́вних я́ко хода́тай и но́вых, Предте́че, ева́нгельских пропове́даний, ты́ предста́в, смеше́ние беззако́нное мучи́тельское обличи́л еси́, сла́вную сме́рть, ра́дуяся, прия́л еси́.
От ма́тере беззако́нныя преднаучена́ отрокови́ца, объюроде́вшу пия́нством Иродови рече́: да́ждь на блю́де главу́ Иоа́ннову, ма́тери да пода́м да́р возжеле́нен.
Обличе́ния не терпя́ безсту́дный мучи́тель богоно́снаго твоего́ язы́ка, сла́вне Предте́че, отрокови́це предае́т, же́нским пляса́нием, честну́ю твою́ страда́льную главу́, пресла́вне.
Богородичен: Всели́вся в Де́ву теле́сне, Го́споди, яви́лся еси́ челове́ком, я́коже подоба́ше ви́дети Тя́, Юже и показа́л еси́ я́ко и́стинную Богоро́дицу и ве́рным по́мощь, Еди́не Человеколю́бче.
Седа́лен, гла́с 8.
От непло́дове просия́в судо́м Бо́жиим и у́зы разреши́в язы́ка о́тча, показа́л еси́ со́лнце, денни́цу озаря́ющее, и лю́дем в пусты́ни Зижди́теля пропове́дал еси́, Агнца, взе́млющаго ми́ра грехи́. Те́мже ре́вностию царя́ обличи́в, в пресла́вную главу́ твою́ усе́чен бы́л еси́, приснопа́мятне, Иоа́нне всехва́льне, моли́ся Христу́ Бо́гу согреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, Богородичен:
Яко Де́ву и еди́ну в жена́х, Тя́ без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ ублажа́ем, ро́ди челове́честии: о́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́, и я́ко Младе́нца млеко́м пита́еши Зижди́теля и Го́спода. Те́м, Ангельский и челове́ческий ро́д, досто́йно сла́вим пресвято́е рождество́ Твое́, и согла́сно вопие́м Ти́: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.
Пе́снь 4.
Ирмос: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра Отча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Не моги́й терпе́ти обличе́ния де́рзости, и́же зако́на томле́нием пови́нный, ни де́рзость благоче́стия, и́же скве́рными сластьми́ растле́нный, связа́в, блюдя́ше невеще́ственно го́рним пре́жде конца́ лико́м совокупля́емаго.
Душевре́дным пия́нством и разжже́нием блу́дным поболе́в, отда́н окая́нный, отрокови́цы пляса́нием ножны́м свя́зан, уби́йца проро́ка быва́ет. Зача́т бо пия́нство — блуда́ ма́терь и лю́тое беззако́ние породи́.
Вои́стинну в тебе́ не солга́ Боже́ственный гла́с: ты́ бо во проро́цех бо́льший еси́, я́ко проро́честву сподо́бився от са́мыя утро́бы в несоверше́нне телеси́, и прорече́ннаго тобо́ю Бо́га Сло́ва, и ви́дев, и крести́в в телеси́.
Богородичен: Ты́ ве́рных похвала́ еси́, Безневе́стная, Ты́ предста́тельница, Ты́ и прибе́жище христиа́н, стена́ и приста́нище: к Сы́ну бо Твоему́ мольбы́ но́сиши, Всенепоро́чная, и спаса́еши от бе́д ве́рою и любо́вию Богоро́дицу чи́стую Тебе́ зна́ющия.
Пе́снь 5.
Ирмос: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Ма́терними наважде́ньми це́ну пляса́ния злоде́монскаго суро́выя льви́цы суро́вейшее исча́дие испроси́, ю́же и зве́рие са́ми в пусты́ни почита́ху, главу́ Предте́чи и пропове́дника.
О, твои́х неизрече́нных и непости́жных суде́б, Человеколю́бче! Яко во утро́бе еще́ су́ща ма́терни, Ду́ха Свята́го прия́телище бы́вша и возра́стша целому́дрием и чистото́ю, скверна́вая испляса́ отрокови́ца.
Любе́зно и и́скренно изво́ли беззако́нное сопряже́ние лю́бящему к рожде́ственным его́ пития́м и проро́че присовокупи́ти уби́йство, и ча́шу, испо́лнену святы́х и проро́ческих крове́й, сластолю́бием раствори́ти.
Богородичен: Ма́терне дерзнове́ние, е́же к Сы́ну Твоему́ иму́щи, Пречи́стая, сро́днаго промышле́ния, е́же о на́с, не пре́зри, мо́лимся: я́ко Тебе́ и еди́ну, христиа́не, ко Влады́це, очище́ние ми́лостивно предлага́ем.
Пе́снь 6.
Ирмос: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.
О за́поведех зако́на бе́дствуяй, блаже́нне, обличе́ньми наказу́еши беззако́новавшаго: не бы́л бо еси́ тро́сть, вра́жиих ве́тров коле́блема дунове́ньми.
Кро́вию закла́ния глава́ ка́плющи твоя́, принесе́ся блу́дным по́двигом вме́сто мзды́, Ирода облича́ющи и по кончи́не, я́ко естество́ смеси́вша.
В пусты́нях ходя́, власы́ велбу́жи покрыва́емь, во о́вех у́бо я́ко светосия́нно жи́л еси́ ца́рски, во о́вех же, я́ко ца́рску обнося́ красоту́, над страстьми́ воцари́лся еси́.
Богородичен: Да изба́вимся от лю́т прегреше́ний, моли́твами Твои́ми, Богороди́тельнице Чи́стая, и да улучи́м, Пресвята́я, Боже́ственное сия́ние из Тебе́ неизрече́нно воплоще́ннаго Сы́на Бо́жия.
Конда́к, гла́с 5:
Предте́чево сла́вное усекнове́ние смотре́ние бы́сть не́кое Боже́ственное, да и су́щим во а́де Спа́сово пропове́сть прише́ствие. Да рыда́ет у́бо Ироди́я, беззако́нное уби́йство испроси́вши: не зако́н бо Бо́жий, ни живы́й ве́к возлюби́, но притво́рный, привре́менный.
Рожде́ние Иродово все́м яви́ся непреподо́бно, егда́ посреди́ пита́ющихся глава́ постя́щагося предложи́ся, я́коже сне́дь: ра́дости совокупи́ся печа́ль, и сме́ху раствори́ся го́рькое рыда́ние, я́ко главу́ Крести́телеву на блю́де нося́, пред все́ми вни́де, я́коже рече́, отрокови́ца. И кля́твы ра́ди рыда́ние нападе́ на вся́ возлежа́щия тогда́ с царе́м: не бо́ обвесели́ о́нех, ниже́ Ирода самого́. Рече́ бо: оскорбе́ша печа́лию не и́стинною, но притво́рною, привре́менною.
Пе́снь 7.
Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Блу́дным жела́нием, лю́тым же пия́нством вооруже́н, прирази́вся, разсе́деся, к воздержа́ния столпу́ непрекло́нному и целому́дрия ко гра́ду неразруши́мому, Христо́ву Крести́телю, Ирод беззако́нный.
Не ужасе́ся, Предте́че, не устыде́ся, не ослабе́ науче́ная диа́волом, твою́ принося́щи честну́ю главу́ безсты́дно на блю́де, наважде́нием ма́терним прельсти́вши у́м.
Яко свети́льник, просия́л еси́, предпосла́вся же, я́ко Ангел; я́ко проро́к, пропове́дуеши Агнца Бо́жия, я́вльшагося Христа́; я́ко му́ченик, мече́м во главу́ усе́клся еси́, предвозвеща́я Того́ и су́щим во а́де ме́ртвым.
Богородичен: Изба́вльшеся рождество́м Твои́м осужде́ния дре́вняго паде́ния, явле́нную вину́ свобожде́ния, Тя́, Ма́ти Де́во, с Сы́ном Твои́м, да́вшим изба́ву о на́с Себе́, при́сно сла́вим.
Пе́снь 8.
Ирмос: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.
Предтеки́й рождество́ Твое́ и Боже́ственное страда́ние, в преиспо́дних мече́м быва́ет проро́к и ве́стник та́мошняго прише́ствия Твоего́, я́ко гла́с Сло́ва Иоа́нн взыва́я: ме́ртвии, — Животода́вца, слепи́и, — Светода́вца, плене́ннии, — Изба́вителя Христа́ превозноси́те во вся́ ве́ки.
Деви́ческаго рождества́ предте́к от непло́дове, ны́не во́льнаго вся́ Созда́вшего бы́сть распя́тия предше́ственник, усекнове́нием главны́м су́щим во а́де зовы́й: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.
Главе́ твое́й от телесе́ отъя́те бы́вши, Предте́че, твое́ю пло́тию душа́ владя́щая от сея́ раздели́ся, но Божество́ от пло́ти Емману́ила не разлучи́ся отсю́ду, и ко́сть не сокруши́ся Бо́га и Влады́ки. Те́мже превозно́сим Его́ во ве́ки вся́.
Богородичен: Господороди́тельнице Пречи́стая, души́ моея́ я́звы и гное́ния ми́лостивною мольбо́ю Твое́ю, Де́во, очи́сти и па́дша возста́ви. Спаси́ мя, Всенепоро́чная, блу́днаго, спаси́: Ты́ бо ми еси́ Предста́тельница и заступле́ние, еди́на Чи́стая и Благослове́нная во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмос: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.
Устраши́ся по́лк лука́вый и сего́ предста́тель диа́вол богосло́внаго твоего́, проро́че, язы́ка, Христа́ пропове́давшаго, и отрокови́цею скве́рною Ирода повину́ главу́ усещи́ твою́, но мы́ тя, Крести́теля, велича́ем.
Удо́ль у́бо естества́ смире́на возвы́сися, и хо́лм смири́ся сме́ртныя горды́ни, гла́с бо вопию́щаго воззва́ в пусты́нях све́та, во а́довых жили́щах: врата́ возми́теся, Ца́рь бо все́х вни́дет.
Трепе́щут стра́сти челове́ческия и стра́хом отбега́ют де́мони, осене́нием от Бо́га тебе́ да́нныя благода́ти. Но от обои́х искуше́ний ста́до твое́ изба́ви, Госпо́день Предте́че, ве́рою тя́ при́сно велича́ющее.
Богородичен: Напрязи́, и успева́й, и ца́рствуй, Сы́не Богома́тере, исма́ильтеския лю́ди покаря́я, борю́щия на́с, побе́ды да́руя на ва́рвары враги́, мольба́ми ро́ждшия Тя́, Сло́ве Бо́жий.
Свети́лен.
Во проро́цех бо́льша позна́на и апо́стол предъизбра́нна бы́вша, пе́сньми похва́льными венча́ем Предте́чу благода́ти: во главу́ бо усе́чен бы́сть зако́на ра́ди Госпо́дня.
Сла́ва: Скве́рный Ирод чистоты́ сади́телю, тебе́, Крести́телю Спа́сов, главу́ усече́ льсти́вне, обличе́ний же твоего́ язы́ка посещи́ ника́коже возмо́же.
И ны́не, Богородичен: Яже кля́тву мирску́ю боже́ственным рождество́м Твои́м, Чи́стая, потре́бльши, ста́до, Тебе́ моля́щееся ве́рно, от вся́ких бе́д изба́ви моли́твами Твои́ми, Отрокови́це.
Стихи́ры, гла́с 8.
О, пресла́внаго чудесе́! / Свяще́нную главу́ / и Ангелом гове́йную, / нечи́стая блудни́ца ноша́ше, отрокови́ца, / обличи́вшую дея́ние беззако́нно, / прелюбоде́йце ма́тери принесе́. / О, неизрече́ннаго твоего́ терпе́ния, Человеколю́бче! / Имже, Христе́, спаси́ ду́ши на́ша, / я́ко еди́н Благоутро́бен.
О, Иродова окамене́ния! / Обезче́стивый Бо́га / зако́нными преступле́ньми, / кля́твы соблюде́нием ле́стне лицеме́рствует, / и к прелюбодея́нию уби́йство прилага́ет, / се́товати творя́йся. / О, неизглаго́ланнаго Твоего́ милосе́рдия, Влады́ко! / Имже, Христе́, спаси́ ду́ши на́ша, / я́ко еди́н Благоутро́бен.
О, па́че ума́ удивле́ния! / Проро́ков печа́ть, / земны́й Ангел, / блу́дному пляса́нию показу́ется цена́, / богосло́вный язы́к, / предпосыла́ется и су́щим во а́де Христо́в провозве́стник. / О, несказа́ннаго Твоего́ промышле́ния, Влады́ко! / Имже, Христе́, спаси́ ду́ши на́ша, / я́ко еди́н Благоутро́бен.
Сла́ва И ны́не, гла́с 6:
Па́ки Ироди́я бе́сится, па́ки смуща́ется. О, пляса́ния льсти́внаго, и пи́ра с ле́стию! Крести́тель усека́шеся, и Ирод смуща́шеся. Моли́твами, Го́споди, Твоего́ Предте́чи ми́р пода́ждь душа́м на́шим.
Молитва Предтече и Крестителю Господню Иоанну
Молитвы Пророку, Предтече и Крестителю Господню Иоанну
Тропарь, глас 2 *
Па́мять пра́веднаго с похвала́ми,/ тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че,/ показа́л бо ся еси́ вои́стинну и проро́ков честне́йший,/ я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго./ Темже за и́стину пострада́в ра́дуяся,/ бла́говести́л еси́ и су́щим во а́де Бога я́вльшагося пло́тию,/ взе́млющаго грех мира/ и подаю́щаго на́м ве́лию ми́лость.
Перевод: Память праведника чтится похвалами, тебе же довольно свидетельства Господня, Предтеча, ведь явился ты поистине из пророков славнейшим, ибо удостоился в струях крестить Проповеданного. Потому за истину пострадав с радостью, благовествовал ты и находящимся во аде Бога, явившегося во плоти, подъемлющего грех мира и подающего нам великую милость.
Кондак, глас 6 *
Плотска́го Твоего́ прише́ствия убоя́вся Иорда́н,/ стра́хом возвраща́шеся,/ проро́ческое же служе́ние исполня́я Иоа́нн,/ тре́петом спря́ташеся,/ А́нгельстии чи́ни ужаса́хуся,/ зря́ще Тя во струя́х пло́тию креща́ема,/ и вси́ су́щии во тьме озаря́хуся,// воспева́юще Тя, я́вльшагося и просвети́вшаго вся.
Перевод: Пришествия Твоего во плоти устрашившись, Иордан в трепете вспять обращался; духовное же служение исполняя, Иоанн в страхе уклонялся; ангельские полки изумлялись, увидев Тебя, в струях плотью крещаемым, и все, пребывавшие во тьме, озарялись, воспевая Тебя, явившегося и просветившего все.
Молитва 1-я *
Молитва 2-я
Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний проро́че, пе́рвый му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чистоты́ учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в! Тя молю́, и тебе́ прибега́ю не отри́ни мене́ от твоего́ заступле́ния, не оста́ви мя па́дшего мно́гими грехи́; обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием; очи́сти мя, грехи́ оскверне́ннаго, и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит, в Ца́рствие Небе́сное. Ами́нь.
Личное прошение
О, святы́й уго́дниче Бо́жий, крести́телю Спа́сов Иоа́нне. Услы́ши мя, гре́шного (и́мя). Умоли́ Христа́ Бо́га, да сподо́бит (благода́ти свята́го креще́ния, покая́ния) раба́ Своего́ (и́мя). Да вси ку́пно прославля́ем милосе́рдие в Тро́ице сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, и твое́ усе́рдное хода́тайство во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Краткое житие
Дни памяти 7/20 января, 24 февраля/9(8) марта, 25 мая/7 июня,
29 августа/12 сентября, 23 сентября/6 октября, 12/25 октября
Как проповеднику покаяния и первому совершителю водного крещения, ему молятся о приобщении к Церкви некрещеных людей и даровании покаянного чувства.
Молитвы в день Усекновения главы Иоанна Предтечи
Праздник Усекновения главы Иоанна Предтечи посвящён памяти мученической кончины «величайшего из рождённых женами». Ежегодно отмечается Православной церковью 11 сентября.
Праздник относится к числу Великих и всегда, в какой бы день не попадал, сопровождается строгим постом в который запрещается есть не только мясо и молочную пищу, но и рыбу.
Накануне праздника совершается всенощное бдение, стихиры для которого были написаны Иоанном Дамаскином и патриархом Константинополя Германом I. На Великой вечерне читаются паремии — отрывки из книг Ветхого Завета, в которых содержатся пророчества об Иоанне Предтече. На утрене поются два канона.
Читать молитвы в день Усекновения главы Иоанна Предтечи
В день Усекновения главы Иоанна Предтечи келейно принято читать одну-единственную молитву, с целью не только вспомнить победу Крестителя Господня над беззаконием, но и укрепить свою веру во Христа и выбрать верный жизненный путь.
Молитва не слишком велика по объёму и читать её можно в любое время праздничных суток, не опуская, естественно, ежедневное молитвенное правило. Тропарь, глас 4-й
От земли возсиявши, Предтечева глава лучи испущает нетления верным исцелений, свыше собирает множество Ангел, доле же созывает человеческий род, единогласную возсылати славу Христу Богу. Кондак, глас 5-й
Предтечево славное усекновение, смотрение бысть некое Божественное, да и сущим во аде Спасово проповесть пришествие; да и рыдает убо Иродиа, беззаконное убийство испросивши: не закон бо Божий, ни живый век возлюби, но притворный, привременный. Величание
Величаем тя, Крестителю Спасов Иоанне, и почитаем вси честныя твоея главы усекновение. Молитва
Крестителю Христов, проповедниче покаяния, кающагося не презри мене, но, совокуплялся с вои Небесными, молися ко Владыце за мене, недостойнаго, унылаго, немощнаго и печальнаго, во многия беды впадшаго, утружденнаго бурными помыслы ума моего. Аз бо есмь вертеп злых дел, отнюдь не имеяй конца греховному обычаю, пригвожден бо есть ум мой земным вещем. Что сотворю, не вем, и к кому прибегну, да спасена будет душа моя, токмо к тебе, святый Иоанне, благодати тезоимените, яко тя пред Господем, по Богородице, вем больша быти рожденных всех: ты бо сподобился еси коснутися верху Царя Христа, вземлющаго грехи мира, Агнца Божия. Егоже моли за грешную мою душу, да поне отныне, в первыйнадесять час, понесу тяготу благую и прииму мзду с последними. Ей, Крестителю Христов, честный Предтече, крайний пророче, первый во благодати мучениче, постников и пустынников наставниче, чистоты учителю и ближний друже Христов, тя молю, к тебе прибегаю, не отрини мене от твоего заступления, но возстави мя, падшагося многими грехи, обнови душу мою покаянием, яко вторым крещением, понеже обоего начальник еси, крещением омывали грех, покаяние же проповедуяй во очищение когождо дел скверных; очисти убо мя, грехми оскверненнаго, и понуди внити, аможе ничто же скверно входит, в Царствие Небесное. Аминь.
О празднике Усекновение главы Иоанна Предтечи
История праздника Усекновения главы Иоанна Предтечи связана с евангельским повествованием о жизни Иоанна после Крещения Христа. В Евангелиях от Матфея и Марка сказывается о том, что после произошедшего события он продолжил своё пророческое учение, обличая грехи и пороки. Под обличение попал и Ирод Антипа-четвертовластник, сын Ирода Великого, незаконно женившийся на Иродиаде, жене своего брата Филиппа. Согласно закону Моисея, Иоанн обличал беззаконное смешение, являющееся нарушением седьмой заповеди: не прелюбодействуй, о чём и говорил открыто Ироду.
Ирод обличения своего не потерпел и посадил Иоанна в тюрьму, оставляя его на время в живых, поскольку простой иудеиский народ почитал Иоанна и считал величайшим пророком. По другой версии, заточил святому он не со злобы, а чтобы защитить его от гнева Иродиады, имеющей очень мстительный нрав.
Год томился Иоанн Предтеча в темнице, ожидая своей участи. И вот наступил день рождения Ирода. Много гостей пришло на пир: вельможи, старейшины, тысяченачальники. Была среди них и дочь Иродиады Саломея, которая стала танцевать перед гостями. Зрелище настолько понравилось Ироду, что он поклялся своей падчерице выполнить всё, что она попросит. Саломея обращается за советом к своей матери, и та, не долго думая, велит принести её голову Иоанна на блюде. Опечалился Ирод, потому что во многом слушал Иаонна и поступал по его словам — но, выполнил данную Саломеи клятву: Иоанну Крестителю отрубили голову и вручили её дочери Иродиады.
По преданию, после смерти уста Иоанна вновь заговорили, продолжив обличать правителя: «Ирод, не должно тебе иметь жену Филиппа, брата твоего». Разгневанная Иродиада исколола язык пророка иглой и, одержимая яростью, пронзила святую главу кинжалом. Боясь, что если главу и тело святого погребут вместе, Иоанн воскреснет, закопала она главу в нечистом месте, откуда та была выкопана женой Хузы — домоправителя Иродова. Тело же святого в ту же ночь взяли ученики его и погребли в Севастии.
Усекновение главы Иоанна Предтечи — праздник очень древний: он впервые появляется в церковном календаре города Александрии уже в IV веке. В 414 либо 415 году в Иппоне блаженный Августин делает поучения на праздник. К этому времени Усекновение главы Иоанна Предтечи отмечался уже по всему христианскому миру.
В Русской Православной церкви 11 сентября также служит днём поминовения павших воинов, отдавших свои жизни за Отечество. Поминовение было установлено в 1769 году во время Русско-турецкой войны.
О народных поверьях в день Усекновения главы Иоанна Предтечи
Как только не называют праздник Усекновение главы Иоанна Предтечи в народе: Иван-пост, Репный праздник, Полетовщик. С давних пор этот день считался началом осени, а также временем когда можно избавиться, помолившись святому, даже от самой сильной головной боли.
Праздник окружён множеством самых разных поверий. Считалось, что в этот день нельзя водить хороводы и петь песни. Нельзя есть круглые фрукты и овощи, а также употреблять что-либо красного цвета, потому что «это голова и кровь святого Иоанна». Также старались прятать в домах все острые предметы и не подавать яства на блюдах. В общем делали всё чтобы избежать воспоминаний о мучениях святого.
Придерживаться этих обычаев или нет — личное дело каждого, хотя церковью считается, что суеверия мало того, что не имеют никакого основания, так ещё и оскорбляют христианскую веру: сравнение кочана капусты или арбуза с честной главой Иоанна Предтечи — недопустимо. ***
Православный праздник Усекновение главы Иоанна Крестителя
«Спаси, Господи!». Благодарим что посетили наш сайт и перед тем, как начать читать необходимую информацию просим Вас посмотреть нашу страничку в Инстаграм «Господи, Спаси и Сохрани †» — ссылка https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . Перейдите и посмотритее ее, пожалуйста. В сообществе уже больше 48 000 подписчиков, единомышленников. Если Вам понравится наша группа, пожалуйста подписывайтесь на нее. Мы выкладываем православные редкие молитвы из молитвослова, высказывание святых, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Ангела Хранителя Вам и хорошего, бгагодатного дня! (информация на правах рекламы)
Однажды митрополит Сурожский Антоний сказал такие слова о судьбе Иоанна Предтечи, который предсказал появление миссии, а потом и крестил его в водах Иордана «Нет судьбы более трагической и величественной». Все православные мира 11 сентября отмечают такой новозаветный церковный праздник как Усекновение главы Иоанна Предтечи.
История праздника
Ежегодно верующие христиане отмечают 11 сентября день Усекновения главы Иоанна Предтечи. Корни данного события идут в далекий 4 век нашей эры, когда о нем написали в Евангелии от Марка и Матфея.
В то время в Риме умер Ирод Великий. Жители разделили Палестину на 4 части, в которых поставили своих ставленников. Ирод Антипа получил в распоряжение Гагилею. Была у него законная жена, дочь аравийского царя Арефы. Он оставил ее и стал жить с женой своего брата Иродиадой. Пророк часто обличал царя в этом, но тот боялся его и не смел причинить вреда. Кроме того он был любим народом, и это могло вызвать народный гнев. Но вскоре Иоанна все-таки посадили в темницу.
История праздника Усекновение Иоанна Предтечи касается таких событий. В день рождения Ирод устроил богатый пир на котором перед гостями плясала дочь Иродиады Саломия. Она ему так понравилась, что царь в порыве страсти перед всеми гостями поклялся, что он даст ей все то, чего она пожелает. Она пошла к матери за советом и та научила ее просить голову Иоанна. Царь очень был расстроен, так как боялся гнева Господнего за убийство пророка, но и нарушать невольно брошенную клятву не хотел.
Царь выполнил свое обещание и Иоанну отрубили голову. Но даже после этого она не переставала обличать Ирода и Иродиаду. Любовница даже исколола голове весь язык и зарыла в нечистом месте. Но Иоанна, жена домоправителя, взяла ее в сосуд и погребла на Елеонской горе. Тело же святого погребли его ученики.
После убийства пророка, божий гнев обрушился на тех, кто принимали участие в этом мероприятии. Саломия зимой переходила реку и провалилась под лед. Она провела длительное время в воде таким образом, что голова была на поверхности, а тело – под водой. Со временем острая льдина перерезала его шею. Тело так и не нашли. А голову принесли царю так же, как совсем недавно приносили голову Иоанна. Аравийский царь решил отомстить за бесчестие дочери и отправил войска на нечестивого царя и принес ему поражение. Гай Юлий Цезарь сослал Ирода и Иродиаду сначала в Галлию, а потом в Испанию. Там их поглотила разверзшеяся земля.
Через много лет после смерти Иоанна Крестителя земля, где покоился сосуд с головой, стала собственностью одного вельможе. Обрели данную святыню при строительстве церкви. Но перед своей кончиной, чтобы она не была поругана иноверцами, ее снова вернули в землю. Спустя годы церковь, которую построил вельможа, стала никому не нужной. Однажды в Иерусалим пришли 2 инока и им явился святой Иоанн и показал на место захоронения своей головы. Они положили голову в мешок из верблюжьей шерсти и понесли ее домой.
Увлекаюсь святыми писаниями с юности. Прочел более 80 книг данной тематики.